3 Boyutlu Yazıcı ile 1/6.6 Ölçeğinde Spitfire Mk9 Yapımı


Konu Bilgileri;


  •  » Konudaki mesaj sayısı : 54
  •  » Şu anda 3 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 3 misafir)

Bu Sayfayı Paylaşın :



Toplam 54 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor


Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu

  1. #1
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    Biraz gecikmeli oldu ama sağlık olsun diyelim

    Hurricane modelimin inşaat başlığında bahsettiğim üzere 3 boyutlu baskı ile bir Spitfire Mk9 yapımına başladım. Aslında benim yapımda önemli bir emeğim geçmediği için paylaşım açısından çok kaydadeğer bulmuyordum ama tasarımdaki mühendislik çok hoşuma gittiği için ve meraklısı da olabilir düşüncesiyle bu başlığı açıyorum.


    Bir klasik olarak önce modelin tanıtımı ile başlayalım işe


    Model 3DLabprint firmasının tasarımı. Tanımayan bilmeyenler için firmanın web adresi :


    https://3dlabprint.com



    Geçen sene 3D printerimi edindiğim ilk anlardan beri açıkçası bu adamları ve yaptıkları ürünlerini takip ediyordum, ancak uzaktan baktığım kadarıyla bazı şüphelerim vardı kafamda netleştiremediğim o yüzden herhangi bir ürünlerini satın almamıştım. Ama bir gün benim printerimin tasarımcısı ve üreticisi bu adamlarla anlaşarak (her ikisi de Çek) küçük Spitfire modellerinin dosyalarını bedava olarak printer sahiplerine açtılar. Bu da benim için iyi bir deneme fırsatıydı ve hemen indirip küçük spitfire'ı basmaya başladım. Bu baskı sırasında da ilk kez doğrudan mühendisliklerine tanık olma fırsatım oldu ve açıkçası sonuç beklentilerimin çok üzerindeydi. Ama bu spitfire iniş takımı olmayan gövde üzerine inecek şekilde tasarlanmış küçük ve hafif bir modeldi, benim uçuş alanımda ise gövde üzerine inmeye elverişli bir zemin yok. Haliyle o model hiç uçmadı bir nevi süs modeli oldu Ama tasarımlara olan güvenimi sağladığı için hemen P-38 sipariş ettim ve onu bastım, çok da keyifle uçurdum. Sonra çok tarzım olmasa da Edge satın alıp bastım, o da aynı P-38 gibi keyifle uçan bir model. Adamlar bu yeni büyük Spitfire'ın hazır olduğunu bildirir bildirmez satın aldım.


    Yeni spitfire'ın sayfası şudur:

    https://3dlabprint.com/shop/supermarine-spitfire-mkix






    Modelin özelliklerini özetlersek:


    Ölçek: 1/6.6
    Kanat açıklığı: 1700 mm
    Gövde uzunluğu: 1488 mm
    Tasarımcının verdiği uçuş ağırlığı: 3700 gr
    Tasarımcının verdiği maksimum uçuş ağırlığı :4200 gr


    Spitfire zaten sevdiğim bir modeldir, ama normal koşullarda Hurricane'in maiden uçuşunu yapmadan yeni bir modele başlamazdım, ancak bu meretin boyutlarının Hurricane'e çok yakın olması nedeniyle Hurricane öncesinde güzel bir antreman modeli olacağını düşünüp yapmaya başladım. Ayrıca Hurricane'de kullanacağım motor-pervane ve pil kombinasyonunu da denememe olanak sağlayacak bir model. Testlerden sonra kendi motor-pervane kombinasyonunu takacağım ki hem Hurri'yi hem de bunu aynı anda uçurabileyim.


    Uçağın boyaması ise bir "What if" senaryosuna dayanacak Alternatif tarih hikayemiz şöyle gelişmiş:


    Sene 1943, ikinci dünya savaşının en kızgın zamanları, müttefikler, başta İngilizler olmak üzere Akdenizdeki hakimiyeti korumak adına Malta'adasını elde tutmaları gerektiğini çok iyi biliyorlar. Alamanlar ise aynı sebepten ötürü oldukça saldırgan bir şekilde Malta'ya hücum etmekteler. iki yıla yakın süren bu mücadelede İngilizler halen adayı ellerinde tutabilmekle birlikte günden güne savunmaları, özellikle de önleme görevlerinde kullanılan hava gücü ciddi bir şekilde yıpranmış durumda... Sürekli takviyeler gelmekte, en yeni takviyeler de Avrupa cephesinden kaydırılan Spitfire Mk9 modelleri. Öte yandan Maltadaki savunmayı gerçek anlamda rahatlatmanın tek yolunun Almanları başka cephede savaşa sokmak olduğunun farkında olan İngilizler, sürekli olarak Türkiye'yi yanlarında savaşa sokmak ve balkanlardan Almanlara bir cephe daha açıp hem Akdeniz-Kuzey Afrika hem de doğu cephesindeki Alman askerlerinin seyreltilmesini planlıyorlar. (Buraya kadar gerçekçi bir alternatif tarih oldu sanki ama zaman çizgisindeki kırılma burada başlıyor) Türkiye ise o güne kadar savaştan uzak kalmayı başarmış, ancak bu sefer bir şekilde anlaşma sağlanıyor ve Türkiye de müttefikler safhında savaşa katılma kararı veriyor. Ancak Hava kuvvetlerinin elinde yeterli sayıda ve modern uçak bulunmadığı için ön koşul olarak Trakyadaki hava savunmasını sağlayabilecek sayıda modern avcı uçakları talep ediliyor. Bu talebe İngilizler Akdeniz cephesi için hazırlanmış spitfirelardan oluşan birkaç filonun eğitim personeli ile birlikte Türkiyeye kaydırılması ile cevap veriyor. İŞte modelini yapacağımız Çöl kamuflajlı ama Türk Forsları taşıyan uçaklar bu filolardan birisine ait olacaktır


    Buarada bir bilgi paylaşalım. Spitfire Mk9 lar gerçekten Türk Hava Kuvvetlerinde kullanışmıştır, ancak savaş sonrası 1947 yılında teslim edilen bu uçaklar hep boyasız, çıplak metal görünüşe sahiplerdi. Ama ben Çöl kamuflajlı bir model yapıp (Hurricane'in kamuflajına benzer şekilde) uçuşlarda gözümü de alıştırmak istediğim için yukarıdaki alternatif tarih hikayesini uydurup işi kılıfına uydurdum. Çok şükür ki izlenen akıllı politikalar sayesinde son ana kadar gelen tüm çağrılara ve baskılara direnip savaşa girmemeyi başarmışız. Neyse, burası politika alanı değil. Modelle devam edelim işimize:


    Modelleri tasarlayan arkadaşlar satın aldığınız zaman hem STL dosyalarını hem gerekli ayarları yolluyorlar. Ayrıca kendileri de benim kullandığım yazıcının aynısını kullandıkları için doğrudan yazıcıya yüklenip çalıştırılabilecek g-code dosyalarını da veriyorlar. Bu benim için çok büyük bir avantaj çünkü ayarlarla vs hiç uğraşmadan o dosyayı sd karta yükleyip, yazıcıya takıp direk parçaları basabiliyorum. Armut piş ağzıma düş, ee para verdik o kadar olsun dimi


    Tasarımı satın alınca ilk iş olarak indirdiğim tüm g-code dosyalarının baskı gramajlarını ve tahmini baskı sürelerini belirleyip bir tabloya kaydettim. Toplamda 2 kg a yakın bir basılmış parça söz konusu ve elimde o kadar filament olmadığını bildiğim için hemen yeni bir parti filament siparişi geçildi. Parçaların baskı sürelerini kullanarak da bir baskı planlaması yaptım. Bu planı yaparken dikkat ettiğim şey baskıların bitiş zamanlarının evde ve uyanık olduğum saatlere denk getirerek bir baskı sonucunda parçaları yazıcıdan söküp, yazıcıyı yeniden basmaya hazır hale getirip bir sonraki parçanın baskısını başlatabilmeyi sağlamaktı. Böylece yazıcının boş durduğu zamanları en aza indirerek verimliliği arttırmayı planladım. 7/24 baskı söz konusu olmasa da ortalamada günde 20 saate yakın bir süre printeri koşturabiliyorum, yaklaşık %80 verim demek bu

    Halihazırda tüm parçaların (spinner hariç) baskısı tamamlandı. Net baskı süresi toplam 197.5 saat sürdü ve brüt olarak 10.5 gün gibi bir süreye sıkıştırmayı başardım. Kanat ile gövdenin montajı da büyük oranda tamamlandı. Bu parçalarla ilgili inceleme/tanıtım olması için bir seri video çekimi yaptım, onların işlenmesi hazır olunca youtube da yayınlayacağım.


    Şimdilik fotoğrafları paylaşayım:

    Gövde parçalarının hem baskı sırasında hemde basıldıktan sonraki görünümleri:



















    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası

  2. #2
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    Gövde parçaları ile devam:























    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası

  3. #3
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    Gövde parçaları ile devam:

















    Burun kısmındaki kapak:



    ve kapağın kilit mekanizmasının dili olacak olan parça:

    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası

  4. #4
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    Gövdenin tüm parçaları basılınca biraraya getirip geçici olarak bantla tutturup Hurricane gövdesi ile karşılaştırma pozu verdirdim



    boyutlarının ne kadar yakın olduğu fotoğrafta çok net görülmekte...
    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası

  5. #5
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    Kanat parçalarından önce jantları da aradan çıkartmıştım.

    Ana tekerlek jantları iki yarım halinde, kuyruk tekerleği jantı ise tek parça olarak tasarlanmış.

    Ana tekerlek jantları Hurricanede de kullanılan jantlarla aynı, biraz boyutuyla oynayıp ve tabiki daha kaliteli olacak şekilde basarak Hurricane modelimde de bu jantları kullanmayı düşünebilirim. Yada uygun boyutagetirdikten sonra shapewaysten aluminyuma basılacak şekilde sipariş edebilirim, daha sağlam ve sağlıklı olabilir, ama bihayli tuzlu olacağı da kesin Bir diğer alternatif ise eğer frezemin CNC dönüşümünü tamamlarsam ve etkin bir şekilde çalışırsa o zaman bu STL dosyasını kullanarak aluminyumdan CNCile işleme şansım da olabilir bu jantları. Bakalım zaman gösterecek ne olacağını



    Jantlardan sonra kanat parçaları ağırlıklı olacak şekilde, araya zamanın verimli kullanılması açısından kuyruk elemanlarının parçaları ve çeşitli aksesuarlar da sıkıştırılarak baskı devam etti...















    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası

  6. #6
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    Şeffaf filament ile basılmış ama doğal olarak şeffaflık dereceleri buzlu camdan daha iyi olmayan pilot kabini cam parçaları:



    sol kanat parçaları tamamlanmak üzere:





    Yatış dümenleri:




    diğer kanat parçalarının baskısı devam:





    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası

  7. #7
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    Yükseliş dümenleri:





    Tüm kanat parçaları bir kutuya tıkıştırılmış halde



    ve biraraya getirilip Hurricane kanadı ile karşılaştırma pozu verilmiş halde:





    Flap parçaları:



    Yön dümeni (Rudder):




    Anten direği:



    Egzostlar:



    yatay kuyruk parçaları:





    Top namluları:



    Kanattaki radyatör kaportaları:

    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası

  8. #8
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    Kuyruk tekerleği mekanizması (Tüm modelde en beğenmediğim yer olduğunu söylemem lazım):




    esnek filament (TPU) ile basılmış, kuyruk tekerleğinin lastik kısmı:



    ana iniş takımı tekerleklerinin lastik kısımlarının basımı:





    Jantlar ve lastikler birarada:





    Tüm kuyruk elemanları birarada:



    Tüm aksesuarlar birarada:



    Tekerlekler birarada:

    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası

  9. #9
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    Modelde kullanmayı düşündüğüm boyaları da Tamiyanın akrilik boyalarından karıştırarak elde ettim. Birabir ölçekli olduklarını iddia edemiyeceğim ama bu modelin geneli için kullanılabilir yakınlıkta renk tonları




    Modelde kullanılacak ekipmanlar için iki siparişim oldu, Öncelikle Doğu'ya yönelip Hobbykingden model için tavsiye edilen retractları ve genel olarak ihtiyacım olan üçbeş ıvır zıvırı sipariş ettim. Bundan bir hafta sonra da Batı'ya yönelip towerdan servoları ve ana iniş takımı dikmelerini yollamalarını istedim Geçen hafta tower siparişi elime geçti, onun üzerinden de bir haftadan fazla geçti ama HK siparişi hala yok ortalıkta... Hatta dün siparişiniz size doğru yola çıktı diye bir mail aldım, açıkçası şaka olduğuna inanmak istiyorum bunun... neyse el mahkum bekleyip göreceğiz ama bu gidişle spitfirea antreman olması için Hurricane ile uçuşlar yapabilirim


    Towerdan gelen servolar ve robart dikmeler:



    Dikmeler ile tekerleklerin kavuşma anı:

    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası

  10. #10
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    Parçalar ile ilgili video çekimleri tamamlanınca da montaja geçtim, çoğunlukla kalın, birkaç yerde de orta akışkanlıkta CApon kullanarak parçaları birbirlerine yapıştırdım. Gayet kolay ve hızlı geçen bir süreç bu. Genelde parçaların birbirleri ile uyumları da çok iyi oluyor. Ancak baskı sonrası benim parçalarım uzun süre kutuda tıkış tıkış bekledikleri için, ve o arada birkaç kez ufaklık kutunun üzerine oturduğu için gövdenin arka kısımlarındaki, hafif olması için destekleri en az seviyede olan parçalardan iki tanesi hafifçe yamulmuş. Ama yine de kullanılabilir durumdalardı ve sadece ek yerleri normalden biraz daha belirgin olacak şekilde bir sonucu oldu. Sağlamlık ve gövdenin genel şekli açısından herhangi bir sorun yaratmadı.

    modelin son durumu şudur:









    Bu hafta servo montajlarını tamamlamayı ve boyamaya girişmeyi planlıyorum. Zaten servo yuvaları hazır olacak şekilde baskıdan çıkıyor parçalar. Kablo kanalları ve pushrod tüpleri de aynı şekilde sistemin içinde hazır. O yüzden bu aşama oldukça kolay olmakta, en azından daha önceki 3 boyutlu yazıcıda yapılmış modellerimde öyleydi .

    Hain hobbykingden paketim de ulaşırsa modeli ayakları üzerine kaldırıp maiden uçuşuna götürme şansım olacaktır...
    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası

  11. #11
    Abi gerçekten harika bir çalışma oluyor, hayranlıkla izliyor, okuyorum. Senin ne kadar keyif aldığını ise üslubundan anlayabilmek çok da güç değil. Muhteşem uçuşlar yapacağı aşikar. 3D printer konusundaki hevesimi katlamaya başladı

  12. #12
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    Alıntı tombulll Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi gerçekten harika bir çalışma oluyor, hayranlıkla izliyor, okuyorum. Senin ne kadar keyif aldığını ise üslubundan anlayabilmek çok da güç değil. Muhteşem uçuşlar yapacağı aşikar. 3D printer konusundaki hevesimi katlamaya başladı
    Fatih Sağolasın,

    Eğlenceli ve çok farklı / yeni bir dal bizim hobimiz için. Bu kadar sürede bu boyutta bir modelin ortaya çıkması harika birşey, ama yine de bizim konvansiyonel ahşap inşaata değişeceğim birşey değil kesinlikle. Benim için burada ayrı bir avantajı var ama, buraya model uçak sokmak yasak olduğu için istediğim zaman istediğim modeli hızlı bir şekilde yapabilmek güzel oluyor. Bu adamların daha önceki tasarımlarından yaptıklarım modellerin her ikisi de çok çok iyi uçucular, sonuçta herifler de havacılık mühendisleri, boş adamlar değiller

    Benim en büyük şansım adamlarla aynı printeri kullanıyor olmam, böylece doğrudan gcodeları makinaya yükleyip baskıyı başlat diyorum ve sorunsuz basılıyor parçalar. Ama başka marka printer kullananların STL dosyalarını dilimlerken sorunlar yaşadıklarını okuyorum. sonuçta çok incecik çeperleri olan parçalar bunlar, her dilimleyici doğru bir şekilde çözemiyor, gerekli olan ayarları da kaydedip yollamış adamlar ama yine de sorun yaşıyor insanlar. Artık kendi beceriksizlikleri mi başka bişey mi bilemiycem. benim tuzum kuru; dosyaları indir, sd karta yükle, sd kartı printere tak, basacağım dosyayı seç, baskıyı başlat, ilk katman adam gibi basıldı mı takip et, sonra git ne istiyosan yap, baskı sonunda gel hasadı topla
    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası

  13. #13
    Evren abi model çok güzel gözüküyor, boyanınca çok daha güzel olacaktır.
    Konu ile ilgili bir kaç sorum olacak;

    3D baskı ile ahşap konstrüksiyon yapımı arasındaki ağırlık farkı nasıl?
    Pursua i3 Çin'de bir çok kopyası var, acaba Çin'den alınala çok sorun yaşar mıyım?


    Son görüntüyü merakla bekliyorum.Kolay gelsin
    Cengizhan Yurdalan - 1986
    Moda - Kadıköy - İstanbul

  14. #14
    Çok ani oldu. Biraz ağırdan alsaydın, tadını ala ala okusaydık....
    Saygı olmazsa sevgi de olmaz ....

  15. #15
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    Alıntı Zabriel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok ani oldu. Biraz ağırdan alsaydın, tadını ala ala okusaydık....
    Hayırdır abi, çift dikiş sevdan mı var


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası

  16. #16
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    Alıntı Cengizhan Yurdalan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evren abi model çok güzel gözüküyor, boyanınca çok daha güzel olacaktır.
    Konu ile ilgili bir kaç sorum olacak;

    3D baskı ile ahşap konstrüksiyon yapımı arasındaki ağırlık farkı nasıl?
    Pursua i3 Çin'de bir çok kopyası var, acaba Çin'den alınala çok sorun yaşar mıyım?


    Son görüntüyü merakla bekliyorum.Kolay gelsin
    Cengizhan teşekkür ederim.

    Printer konusunda kesin birşey söyleyemem çünkü klonları hiç kullanmadım. Bendeki orjinalde bir yılı aşkın bir süredir hiç sorun çıkarmadan gayet güzel çalıştı. Mekanik açıdan yaşadığım tek sıkıntı baskı fanının bozulması oldu, onu da oldukça ucuza bir fan alıp değiştirerek kolayca hallettim... klonlari kullanan insanlardan bilgi almak daha doğru olacaktir, sorun yasiyorlar mi yasamiyorlar mi... ben kendim icin arastirirken klonlarin yari fiyatindan bile daha ucuz olduklarini gordum, ama izledigim pek cok videoda da insanlarin bazi sorunlar yasadigini, bunlari cozmek icin ilave zaman ve para harcadiklarini gorunce direk guvenilir ve kalitesi ispatlanmis urune yoneldim, cunku hic bilmedigim bir alan bu ve benim icin zaman bu aralar zor bulunan, haliyle en degerli sey...

    Sen kendi butcene, ayirabilecegin zamana gore karar vermelisin. Ama bahsettigin klonlari, yada o klonlarda kullanilan elemanlarin (kontrol karti, step motorlari, extruder vs) kullanildigi urunleri kullananlarin yorumlarini tecrubelerini arastir, karsilastiklari sorunlari, cozumlerini, bu sorunlarin cozumunden sonra ulasabildikleri baski kalitelerini vs incele, tart vs ona gore kararini ver.

    Ağırlık konusu biraz karmaşık, çünkü geleneksel insaatta agirlik yapan kisiden kisiye cok degisebilir. Malzeme uygunlugi ve ulasilabilirligi de uzerine eklenince isler iyice karmasiklasir ote tarafta 3d baski olacak sekilde piyasada satilan yada bedava dagitilan bir suru model var ve bunlar da kendi iclerinde degiskenlik gosteriyor. Ama ben bugune kadar bastigim/yaptigim modellere dayanarak sunu soyleyebilirim, 3dlabprint modellerinin agirliklari ortalama kalitedeki bir inşa modeli ile asagi yukari ayni agirlikta olabilirler. Tabi benzer boyutta modeller icin konusuyoruz. Mesela benim yaptigim bu spitfirein ucus agirligi 4kg in biraz uzerinde olacak sanirim. Ayni motor ve pili kullanan hemen hemen ayni boyutlarda olan hurricane ise 5-5.5kg civarinda biyerde olacak (muhtemelen 5.5e daha yakin olacak ) tabi bunun icerisinde spitfireda olmayan pek cok detay ve sistem var... onlari dusersek kafa kafaya olacaklar diyebiliriz.
    Spitfire bu haliyle (sifir ekipman, cillak govde ve kanat) 1750 gram geldi. Yakinda hirriyi de tamamen ekipmanlarindan siyiracagim, o zaman tartip sonucu karsilastiririz


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası

  17. #17
    Çok ani oldu derken tek nefeste bitti. Daha patlamış mısırımı bile hazırlayamadım.
    Bu arada Fatih de bir warbird inşa ediyordu. Sahiden ya, Fatih senin Corsair çalışman ne alemde. Çok uzun zamandır ses çıkmadı?
    Saygı olmazsa sevgi de olmaz ....

  18. #18
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    Alıntı Zabriel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok ani oldu derken tek nefeste bitti. Daha patlamış mısırımı bile hazırlayamadım.
    Bu arada Fatih de bir warbird inşa ediyordu. Sahiden ya, Fatih senin Corsair çalışman ne alemde. Çok uzun zamandır ses çıkmadı?
    Hemen patlat abi misirini fotolar geliyor


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası

  19. #19
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    37 derece sicaklikta yaklasik 1.5 saatlik bir boyama seansi sonucunda modelin ust yuzeyleri boyandi... benim dayanmam neyse de kompresor iyi is cikardi neredeyse durmaksizin calisti bu sicakta takdir ettim ama tekrar calisir mi onu bilmiyorum





    Buarada modelin tum servo ve motor montajlari tamamlandi, su retractlar sa bi geleydi...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası

  20. #20
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2004
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    40
    Şunları da koyayım boş yere hafızada yer kaplamasın...

    Maraşlı gelin(ler) Sarah Sisters












    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ATLAS Model Planör Kulübü

    İstinye/Muscat Tayyare Fabrikası



Facebook Comments

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 3 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 3 misafir)

Benzer Konular

  1. 3 Boyutlu Yazıcı ile RC Parçaları Basmak...
    Konu Sahibi TECHnic Forum Projeler
    Cevap: 72
    Son Mesaj : 24-06-2016, 23:52
  2. Cevap: 9
    Son Mesaj : 27-10-2014, 19:01
  3. Spitfire Yapımı (köpük)
    Konu Sahibi modexl Forum Spor, Akrobasi, 3D Modeller
    Cevap: 34
    Son Mesaj : 26-11-2013, 19:04
  4. Yazıcı kartuşundan % 75 tasarruf edin
    Konu Sahibi istanbullu Forum Simülatörler ve Diğer Yazılımlar
    Cevap: 7
    Son Mesaj : 18-11-2008, 03:59

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •