F3p


Konu Bilgileri;


  •  » Konudaki mesaj sayısı : 27
  •  » Şu anda 6 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (1 kayıtlı ve 5 misafir)

Bu Sayfayı Paylaşın :



Toplam 27 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor


Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu

  1. #1
    Merhaba,

    F3P branşını Ülkemizde yaygınlaştırmak için bu konu başlığı altında toplamak istedik tüm bildiklerimizi ve yeni öğreneceklerimizi.

  2. #2
    İlki 2016 yılında ikinci ve üçüncüsü ise 2017 de olmak üzere şuana kadar 3 F3P yarışması yapıldı ülkemizde. Üçünde de promosyon serisi uçularak yaygınlaştırma amaçlandı. Bundan sonra 2018 Mart ayında yapılacak yarışmada hem promosyon hemde AA-19 serilerinden oluşan iki kategoride yarışabilecek yarışmacılar.

  3. #3
    Yarışmada kullanılan uçaklar bu branş uçuş karakteristiklerine göre tasarlanmış depron ya da mylar uçaklar. En önemli özellikleri ise seri uçuştaki hareketleri düzgün, güzel ve geometrik olarak gerçekleştirebilmek için mümkün olduğunca hafif ve kanat yüklerinin az olmaları.

  4. #4
    Bu branşda kullanılabilecek uçakları ve elektroniğini yurt içindeki model mağazalarımızdan temin etmek ise mümkün. Oldukça makul başlangıç fiyatları ile giriş yapabilmek mümkün. Ayrıca yine lazer kesim hizmeti veren kurumlarca ya da manuel kesim ile kendi kitinizi hazırlamanızda olası.

  5. #5
    Kanat genişiliği 80-90 cm aralığında olan bu uçakların ağırlığının promosyon serisindeki temel akrobasi hareketlerini gerçekleştirebilmesi için ağırlığının 150 - 200 gram arasında olması yeterli. Bu ağırlık aralığı için 3mm depron, 1-2 mm karbon çubuklar, 20-25 gr ağırlığında 8 inç pervane çevirebilecek motor, 2S 300-500mAh pil, 5gr bandında 3 servo ve 8-10 amperlik bir ESC yeterli olmakta. Tüm bunları bir araya getirmek için ise köpük eritmeyen CA. Birçok kumandanın dış mekan alıcıları günümüzde 10 gr civarında. İç mekan için 3-5 gr ağırlığında daha hafif alıcılar olsada ilk denemenizde mevcut alıcınızı dahi kullanabilirsiniz.

  6. #6
    Onur öncelikle bu branşı yaygınlaştırma çabalarınız için sizleri tebrik ediyorum. 2018 yılında Fillandiya da yapılacak şampiyonada sizlere başarılar diliyorum. Ayrıca THSF ye bu branşa yaptığı katkılardan dolayı teşekkür ediyorun.
    Onur sizden modeller hakkında görsel veride bekliyoruz.( fotograf video) Antenmanları nerde yapıyorsunuz
    Tanıdığım beden öğretmenleri var. sizlere salonlarını açabilirler

  7. #7
    Çok teşekkürler, hep birlikte çok daha yaygın bir hale gelecektir

  8. #8
    Bu branşda antrenman yapmak için salon bulunması en zor gözüken konu. Hele çevrenizde bu konuyla ilgilenen kimse yoksa. Aslında gözükenden daha kolay durum. İl Gençlik Müdürlükleri ve çevremizdeki okulların salonlarında uçabilmek mümkün oluyor. Özellikle bir ekip ya da kulüp gibi bir topluluk olarak başvuruda bulunmak karşıdakilerin ciddiyeti anlamasında kolaylık sağlıyor.
    Bizde aynı bu şekilde antrenman yapabilme imkanı buluyoruz ve antrenman yapmak isteyenler her zaman bize ulaşabilir.

  9. #9
    Merhabalar. Bende indor modellerle ilgileniyorum. Ama modellerimi çok hafifletemiyorum. İnce köpük eritmeyen Ca yapıştırıcı ve mylar filmi yurt içinde nerelerden temin ediyorsunuz. Mylar film hakkında hiçbir bilgim yok sadece youtube da model yapım videolarında görüp merak ediyordum. Bilgilendirirseniz sevinir.

  10. #10
    İnce Köpük eritmeyen CA ve mylar satışı ne yazıkki ülkemizde yok. Ya da biz bulamadık. Ancak uzun arayışlar ve denemeler sonucu orta kalınlıkta, depron eritmeyen (farklı köpükleri eritebiliyor) bir CA ve aktivatörünü bulabildik. Soudal.

    https://www.hepsiburada.com/soudal-2...UaAkAYEALw_wcB

    farklı birçok satış sitesinde de mevcut.

    Mylar için yurt dışı sitelerden bir tanesi:
    http://www.pauzuolis-rc.com/rc-shop/...ylar-film-3-mk

    biz buradan sipariş verdik. Hızlı ve titiz.

    F3P Türkiye Facebook grubunda çeşitli yapım aşamalarını ve resimlerini detaylı görsellemeye çalıştık.Buradan da inceleyebilirsiniz.

  11. #11

  12. #12
    Tamamen Depron F3P uçakları yerine bu şekilde depron mylar uçaklarda elektroniği ve diğer malzemeleri de aynı şekilde hafifletmeniz gerekiyor.
    1 mm karbon (1m 1 gram) yerine 0,5 mm karbon (1m 0,25 gram) 1/4 oranında hafifletiyor. 2S kombinasyonda da 200 mAh lık piller size oldukça hafiflik sağlıyor. 15 gramlık daha küçük motor ve max 6 amperlik ESC, ayrıca elevatör ve rudder için 2,5 gramlık servolar ile 90 gram civarında uçuş ağırlığı elde etmeniz mümkün.

  13. #13
    toha1090-manual.zip Depron F3P yapım aşamalarını anlatan bir manual.

  14. #14
    Promosyon serisinde oldukça basit hareketler mevcut.
    Her geçişte bir hareket yapılan seride sadece "loop" sonrasında "stall turn" hareketi bağlanarak peş peşe iki hareket yapılmakta.

  15. #15

  16. #16

  17. #17

  18. #18
    Cevabınız için teşekkür ederim. Mylar film biraz tuzlu imiş. Mylar filme alternatif olarak Japon kağıdı uygulaması yaptınız mı hiç. Ben de forumda konusu olan index modelini yaptım geçen kış yoğun olarak uçuruyordum ve biraz ağır bir model olmuştu o nedenle süratli uçuyordu. O model kırılana kadar uçmaya devam. O kırıldıkdıktan sonra ise yeni modellerle devam edeceğim inşallah. Ancak ülkemizde maalesef zamanla malzeme bulmak daha zor olmak da.

  19. #19
    Depronu ben akrilik boyayı fırça ile uyguluyorum siz airbrush mı kullanıyorsunuz?

  20. #20
    F3P modellerinde dayanıklılığı az olması nedeni ile Japon kağıdı kullanmıyoruz. Ağırlık fazla olmaması için fırça yerine airbrush ile boyama yapıyoruz.



Facebook Comments

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 6 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (1 kayıtlı ve 5 misafir)

  1. tazmana

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •