Bu Model Uçar (mı) II


Konu Bilgileri;


  •  » Konudaki mesaj sayısı : 302
  •  » Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Sayfayı Paylaşın :



Toplam 302 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor


Sayfa 1 Toplam 16 Sayfadan 1234 ... SonuncuSonuncu

  1. #1
    Aslında yeni yapmaya başladığım bu modeli forumda paylaşsam mı yoksa paylaşmasam mı hala kesin karar veremedim, çünkü bundan önceki benzer modelin finalini uçabilmesine bağlayan bir çok arkadaşım oldu ve o modelin uçabilmesi için ağırlık, kanat yapısı, uygun pist gibi imkanları sağlayamadığım için o ilk günkü haliyle hala beklemekte.. Eğer o projenin başarısını sadece uçabilmesine bağlarsak evet o proje başarılı oldu denemez, ama bilgi paylaşımı ve tecrübe anlamında değerlendirirsek, kendi adıma ben o proje ve siz paylaşımda emeği geçen arkadaşlarımın sayesinde çok şey öğrendim. Ve o ilk modelimle bu son modelim arasında bir çesna ve birde piper cheeroke dışında kalan tüm modellerimi genelde kendim tasarlayarak yaptım, tam sayısını bilmiyorum ama kırılanlarla beraber 20-25 tane model, ki 14 tanesi şu an sağlam ve uçabilir vaziyette..
    Sözü uzattım kusura bakmayın, bu yeni model hakkında biraz teknik bilgi vereyim, model alttan kanatlı olacak, kanat genişliği ortada 38, uçlarında 30 cm, uzunluğu 220 cm, istenirse daha da uzatılabilir, gövde uzunluğu 170 cm, motor olarak yine ağaç kesme motoru kullanıyorum, bu düşünceyle geçen yaz döneminde çin malı 3 tane motor aldım, motorun teknik bilgileri tam net değil, ama sanırım isveç malı 168 husqvarna kopyası, eğer öyleyse bu motor yeterli gelecektir, motor ağırlığı (yakıtsız) 2800 gram, şu an aklıma gelenler bunlar..
    Halil Kökay

  2. #2
    Haydi hayırlısı Allah muvaffak etsin Hocam takipteyim.

  3. #3
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2004
    Nereden Nereden
    Ankara
    Yaş Yaş
    47
    Bir modelin başarısı, "uçabilmesi" değildir bence. Tamamlanabilmiş olmasıdır. Önceki modeliniz de bu manada bence son derece başarılı bir modeldir Halil bey. Yeni modelinizin resimlerini heyecanla bekliyoruz.
    Aut dosce, aut disce, aut discede (*)


    (*) Ya Öğret, Ya Öğren, Ya da Terket

  4. #4
    Bence de tek kriter uçması olmamalı. Tabi güzel bir uçuşla süslenirse daha iyi olacaktır.
    Bir kaç noktaya dikkat edildikten sonra her model uçar. Önemli olan sizin istediğiniz, beklediğiniz şekilde uçup uçmaması. Bende sık sık yeni model inşaa ediyorum veya ARF model topladığım oluyor. Tümü bir şekilde uçuyor ama zamanla beklentiler arttıkça beni memnun eden model sayısı azalıyor.
    Sizinde ilk büyük modellinizde modelin uçması sizin için yeterli olabilirken şimdi bunca model uçurduktan sonra bu modelinizin uçuş şekli sizin için belki yeterli olmayabilir. Öncelikle bunu planlamak lazım. Gerçi en fazla motor yetersiz kalabilir onu da gerekirse değiştirirsiniz.

  5. #5
    Teşvikleriniz ve moral desteğiniz için teşekkür ederim, konuyu görsel açıdan da desteklemek adına resim eklemeye başlayalım. Ana kanatla alakalı birkaç resim..
    Eklenen Resim Ön İzlemesi
    Halil Kökay

  6. #6
    konunun takipçisiyim.Kolay gelsin
    Araştırmacı Modelci - Tri-quad-hexa-octo - www.multikopter-tr.com

  7. #7
    Teşekkür ederim Taner Bey, ana kanat nerdeyse kaplama aşamasına geldi, yatay ve dikey stabilizerlerin balsa kaplaması bitti, gövde montajında ana çıtalar monte edildi, ve ilgili birkaç resim daha..
    Eklenen Resim Ön İzlemesi
    Halil Kökay

  8. #8
    Resimlere devam..
    Eklenen Resim Ön İzlemesi
    Halil Kökay

  9. #9
    uçağın yapım aşamasında başarılar diliyorum insan isteyince neleri başarabiliyor tek sorun uçması olsun o da olur evelallah merakla yeni resimleri bekliyoruz...

  10. #10
    Balsa kaplama..
    Eklenen Resim Ön İzlemesi
    Halil Kökay

  11. #11
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2004
    Nereden Nereden
    Ankara
    Yaş Yaş
    47
    Kuyruk takımları şahane olmuş, söylenecek söz yok. Ancak kanatlar için müsadenizle birkaç tavsiyede bulunayım.

    Kanatların boyu gözönünde tutulduğunda, inşaat biraz zayıf kalmış gibi geldi fotoğraflardan. Ana serenleri biraz ince seçmişsiniz. O boydaki bir kanatta zorlanmaya dayanmayabilir.

    Sinir aralarına attığınız seren ağını neden kanat uçuna kadar devam ettirmediniz? Kanatların ortasında bitiyor. Bence madem ince seren çıtası kullandınız, seren ağını kanat uçlarına kadar devam ettirmeliydiniz.

    Bir de Seren ağları için kullandığınız parçaların ortasını boşalltığınız dikkatimi çekti. Ağırlıktan kaçınmak uğuruna konstrüksiyonu zayıflatmak ikilemine düşmüşsünüz anlaşılan. Bu büyüklükte bir modelde seren ağlarının getireceği ekstra birkaç gram ağırlıktan korkmanıza gerek yok. Bence ortalarını boşaltmayın hiç. Plaka olarak kullanırsanız daha sağlam olacaklar.

    Son olarak da firar kenarını biraz daha güçlendirmenizi tavsiye edeceğim.

    Ellerinize sağlık, çok güzel gidiyor. Devamını bekliyoruz.
    Aut dosce, aut disce, aut discede (*)


    (*) Ya Öğret, Ya Öğren, Ya da Terket

  12. #12
    Egemen Bey tespitinde çok haklısın, ben bahsettiğin seren ağlarını ana kanada monte edeceğim iniş takımlarının hizasına kadar devam ettirip orda bırakmıştım, sanırım uçlara yakın bir noktaya kadar devam ettirmeliyim, aslında burda beni tedirgin eden asıl sebep iniş takımlarının ana kanatta olması, yani ana kanat için asıl risk bu olacak, modelin toplam ağırlığının 8 kg civarında olacağını tahmin ediyorum, bu ağırlık bilhassa inişlerde sorun çıkartabilir, tekrar bir değerlendirme yaparak iniş takımlarını gövdeye monte edebilmenin bir yolunu mu bulmalı acaba, ama bu defada ana kanadın altta olması sorun çıkartacak..
    Konu truva_17 tarafından (26-03-2011 Saat 21:51 ) değiştirilmiştir.
    Halil Kökay

  13. #13
    Bu arada ana kanadın son durumunu görmeniz açısından resim ekliyorum, ana kanatla aklıma gelen bir bilgi daha, tam ölçüleri; ortada 40 uçlarda 34 cm, boy 220, ağırlık şu an tam 1 kg..
    Eklenen Resim Ön İzlemesi
    Halil Kökay

  14. #14
    Gövde montajına başlayıp ana kanat gövde bağlantısını tasarladım ve bağlantı aparatlarını gövdeye montajladım, ana kanat gövde ortası ve alt noktası arasına yan taraftan sokularak takılıp sökülecek, yani gövdeyi tutan ana çıta ya da serenlerin alttan 4 tanesini kesmedim, kesersem olası bir darbede gövde ana kanadın geçtiği noktadan kırılabilir diye düşündüm, bu arada kanat ve kuyruk takımlarını yerine koyup gözlemlediğimde sanki ana kanat gövde uyumunda bir sorun var gibi geldi, modelin motorunun ağır olması sebebiyle ağırlık merkezini yerine oturtabilmek için ana kanadı modelin ön tarafına yakın bir noktaya almak gerektiğinden bu defa ana kanat ve kuyruk takımları arasındaki mesafe fazla gibi gözüküyor, piper cheerokenin gövde kanat oranı 1.33 cm, yaptığım modelde ise bu oran 1.26 cm. Bu arada ana kanada biraz ilave yaparak kanat boyunu 243 cm'e uzattım, gövde ise obaktan rudder'e 190 cm. Henüz gövdeyi kaplamaya başlamadan gövdeyi 10 cm kısaltsam mı diyorum, bu konuda fikri olan arkadaş varsa yorumunu bekliyorum..
    Halil Kökay

  15. #15
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2004
    Nereden Nereden
    Ankara
    Yaş Yaş
    47
    Halil Bey,

    Genellike gövde kanadın toplam uzunluğunun 1/5'inden az olmaz. Bu konuda temel bazı kurallar var ama bunlar "ayet" değil sonuç itibariyle. Tasarımcıya göre daha doğrusu uçaktan elde edilmek istenen performansa göre değişir.

    Motorunuz oldukça ağır, bu yüzden de gövdeyi kısaltırsanız kuyruğa eklemeniz gereken ağırlık miktarı artacak. Ancak öbür taraftan da gövde uzadıktça uçağın maruz kalacağı drag (yani sürüklenme, havaya direnme) etkisi artacak. Biraz -kırk katır, kırk satır- durumu yani..

    Benim fikrim: Uçağı ben yapıyor olsaydım eğer, gövdeyi kısaltmazdım. Ağırlığı azaltmak daha doğru.
    Aut dosce, aut disce, aut discede (*)


    (*) Ya Öğret, Ya Öğren, Ya da Terket

  16. #16
    Aleronların yeri benide düşündüren normalde bunların kanat ucuna yakın olmaları gerekir.

  17. #17
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2004
    Nereden Nereden
    Ankara
    Yaş Yaş
    47
    Tam ben de aleronlar hakkında yazacaktım, Recep benden hızlı davrandı. Kanat kökündeki aleronlar hele de bu boyda bir uçakta iş görmeyeceklerdir. Kaldıraç etkisi gibi düşünün. Kuvvet kolu kısalmış oluyor, dayanak noktasına yaklaşıyor. Aleronları kanat ucuna kaydırın, ya da boylarını kanat ucuna gelecek kadar uzatın. Daha da iyisi, bunlar flap olarak kalsın, kanat ucuna aleron ekleyin.
    Aut dosce, aut disce, aut discede (*)


    (*) Ya Öğret, Ya Öğren, Ya da Terket

  18. #18
    Egemen Bey şu an ağırlık merkezinin yeri konusunda bir sorun yok ve ana kanadın 3 cm kadar ileri geri alınabilme payı da var ve gövdenin büyük kısmının ağırlık merkezinin gerisinde olduğunu düşünürsek ve gövde üzerine ilave edilecek ağırlıkların, (kaplamalar, elevatör ve rudder servoları, arka teker v.s) ağırlık merkezinin gerisinde kalacağını hesabedince gövdeyi 10 cm kadar kısaltmanın ağırlık merkezini yerinde tutabilmek için kuyruğa herhangi bir ağırlık eklemeyi gerektirmeyeceğini düşünüyorum, ama tabi düşünmekle olmaz bunu kontrol edip öyle konuşmak lazım..
    Halil Kökay

  19. #19
    Haklısınız aileronlar uçağın boyutuna göre küçük ama yine de uçağı dengede tutabilmek için yeterli gelir sanırım, boyutları 6 x 40 cm..
    Halil Kökay

  20. #20
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2004
    Nereden Nereden
    Ankara
    Yaş Yaş
    47
    Alıntı truva_17 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haklısınız aileronlar uçağın boyutuna göre küçük ama yine de uçağı dengede tutabilmek için yeterli gelir sanırım, boyutları 6 x 40 cm..
    Yetmeyebilir Halil bey. Model üstten kanatlı olsaydı dediğiniz gibi yeterli olabilirdi, ama alttan kanatlı modelde bence yetmez.

    Şöyle düşünün: Ya yetmezse!!! Model yuvarlanmaya başlarsa toparlama imkanınız olmayacak.
    Aut dosce, aut disce, aut discede (*)


    (*) Ya Öğret, Ya Öğren, Ya da Terket

Facebook Comments

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. bu model uçar mı?
    Konu Sahibi truva_17 Forum Üstten Kanatlı (Eğitim) Modeller
    Cevap: 225
    Son Mesaj : 16-04-2011, 13:12
  2. Bu Uçak Uçar mı?
    Konu Sahibi kerem54 Forum Aerodinami, Tasarım, Modifiyeler ve Deneysel Modeller
    Cevap: 14
    Son Mesaj : 02-11-2010, 00:16
  3. Uçar mı uçmaz mı?
    Konu Sahibi Joker73 Forum Aerodinami, Tasarım, Modifiyeler ve Deneysel Modeller
    Cevap: 17
    Son Mesaj : 10-09-2009, 19:30
  4. Savage nasıl uçar?
    Konu Sahibi T-Rex Forum MT
    Cevap: 17
    Son Mesaj : 14-06-2005, 20:45

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •