serbest uçuş modeli pelikan


Konu Bilgileri;


  •  » Konudaki mesaj sayısı : 38
  •  » Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Sayfayı Paylaşın :


Toplam 38 adet sonuctan sayfa basi 21 ile 38 arasi kadar sonuc gösteriliyor


Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan BirinciBirinci 12

  1. #21
    tam okumadan başladım şimdi tekrardan detaylıca okuyunca anladım teşekkürler abi yanlış başlamışım kaplama kağıdını düzgünce kesiceğim ve yeniden kaplamaya yetecekmi bakıcağım yetmesse pelür kağıt kırtasiyecilerde ne diye geçer yarına bitiricem inş yükseliş dümenide bitti kaplama ve dönüş dümenini kaldı keşke emil abinin dediği gibi okusaydım galiba erken doğanlar sahiden sabırsız oluyor

  2. #22
    İnce pelür dersen verirler.dosya kağıdının incesi.
    güretekin danişmentgazioğlu-1957-istanbul
    Anasından model uçakcı doğmuş,sonradan olmalardan değil.

  3. #23
    abi kanatı yeniden yaptım bu sefer daha güzel oldu tam 9 cm ile olmamış ölçdüm ama 8 ile 7 arası bişey herhalde gece hafif bir kayma olmuş bir sorun olmaz inş sinirleri dehidrale göre yaptım şimdi kaplama kaldı elimdeki kağıtla ne kadarını yapabiliceğim tam bilmiyorum ama büyük ihtimalle kanatta yeter yükseliş ve dönüş dümenleride bitti balsa ile çalışmanın çok zevkli olduğunu gördüm bi kaplama kısmı zorluyor birde arada yerine oturmayan balsa çıtaları

  4. #24
    email email - ait Kullanıcı Resmi (Avatar) Ziyaretci
    doğan son durum nedir. kaplama kağıdı bulamadıysan posta ile yollayayım.

  • #25
    abi neredeyse herşey tamam fakat kanatın bi tarafına anca yetti yükseliş ve dönüş dümenleri tamamdır pek çarşıya çıkmaya fırsatım olmadı şu sıralar ablamın sözü misafirler felan onlarla uğraşıyordum yarın çarşıya çıkıp bakıcağım düşünmen için çok saol abi

  • #26
    Yahu ben niye bu serbest uçuş modellerini uçurmayı beceremiyorum...Bir kaç öğrenciye yaptırdım pelikan ama bir türlü uçuramadık. Süzülüş testleri normal ama iş fırlatmaya gelince model tırmanıp kanat deviriyor. Beton üzerinde uçurduğumuz için de kırım kaçınılmaz oluyor.
    http://www.hobbyrc.com/forum/threads...andan-balsa-3D
    Mustafa/1976
    Hexacopter(FPV amaçlı)
    Edge540(TMpro)Trex 500 EFL
    Futaba 14SGH

  • #27
    abi yanlış anlama ama uçurmaya sanki çokta gerek yok gibime geliyor yapmak yeticek diye düşünüyorum zaten bunla sadece uçağın temel prensipleri öğretiliyor galiba yanlış anlamadıysam

  • #28
    email email - ait Kullanıcı Resmi (Avatar) Ziyaretci
    Mustafa abi,
    süzülüşte herşey yolunda ise ve fırlattığında model yukarı çıkıyorsa kanadın uçuş açısı (hücum açısı kanat bağlantı açısı ne derseniz artık) fazla geliyor demektir. kabaca örnek verecek olursak motorlu bir modelde yavaş hızda düz uçan bir tranirde uçuş açısı fazla ise gaz verince model tırmanıyor. olan olayda bu. firar kenarına 1mm kalınlıktan başlayarak düz hale gelene kadar denemeye başla. merak etme aynı şey bizimde başımıza geliyor çocuklar bu olayı farkedene kadar kendi kanadı yerine 5mm kaprondan yaptığımız kanat ile uçurtuyorum onları. kanatlar sağlam kalıyor

    bir tarafa yıkılıyorsa kanadın birinde çok küçük bir çarpılma veya açısal fark vardır. bunu düzeltmek için bir sürü yol var ama en güzeli kanadı kalıba almak.


    Doğan,
    bu model müzelik değil, sadece uçağın parçalarını öğrenmek içinde değil. o parçaların ne işe yaradığını kanadın nasıl bağlandığını, ağırlık merkezinin ne işe yaradığını, hangi açıyla nasıl uçtuğunu öğrenmek için. bunlar rc modelin olduğunda işine yarayacak şeyler. bunları bilmeden rc uçurulmaz mı? uçurulur. ama ilk uçuşun farklı olur. örnek mustafa hocam

    adresini özelden yaz posta ile renkli kağıtlar yollayayım belki uçurma isteğini artırır.

    Mustafa abi, kağıt teklifi senin içinde geçerli. adresin var. zili çal yeter.
    Konu email tarafından (15-02-2012 Saat 01:06 ) değiştirilmiştir.

  • #29
    Bizim insanlarımıza gerekmaz ama yine doğrusunu yazayım:
    Kanadın gövde ile yaptığı AÇI (KANAT MONTE=YERLEŞTİRME AÇISI dır)bu ASLA VE ASLA HÜCUM AÇISI DEĞİLDİR:
    HÜCUM AÇISI=AOA (uçak uçarken relatif=bağıl rüzgar dediğimiz,uçağa zıt vektörle yaptığı AÇIDIR.yani uçak dik tırmanırken,relatif rüzgar,yukardan aşağı,dik pike yaparken,aşağıdan yukarı yöndedir.
    Kanat monte açısı sabittir.+3 derece,0 derece gibi,uçuş sırasında değişmez.
    Hücum açısı her an değişkendir.- olabilir,ayrıca STALL derecesi çok önemlidir.AOA gerçek pilot ve RC pilotlar için çok önemlidir.Serbest uçuş ve tel kontrol modellerde bunu ayarlamak ustalık ister.
    güretekin danişmentgazioğlu-1957-istanbul
    Anasından model uçakcı doğmuş,sonradan olmalardan değil.

  • #30
    Emil,
    Nerelerdesin.bir hafta içinde gelmezsen,hangar kirası olarak,3 kanatına el koyacağım.polyester kaplamalarıda iç edeceğim.işlik artık girilmeyecek hale geldi.ben bile dışarıda çalışıyorum.acele cevap bekliyorum.
    güretekin danişmentgazioğlu-1957-istanbul
    Anasından model uçakcı doğmuş,sonradan olmalardan değil.

  • #31
    email email - ait Kullanıcı Resmi (Avatar) Ziyaretci
    çarşamba günü ders programım boş. okulda teknik bir facia veya MEB'in son saniye golü olmazsa Karaköy havası iyi gelecek.

    kaplamaların istediğiniz kadarını kullanabilirsiniz. kanatları vermem

  • #32
    Sen kanatları verme,ben el koyunca nasıl geri alacaksın.Kaplamanın istediğim kadarını değil,tamamını iç ettim.Hem ben sana demiştim.yerim dar veya yenim dar.öylede el koydum,böyle de.Havada bulut,sen işliğe gel bazı bazı.
    Emilciğim,seni ne kadar çok sevdiğimi bilirsin,öğrencilerinle gurur duyuyorum.
    Çarşamba günü müsaitim,Bu kanatlar kaplanınca 3 modele sahip olacaksınız,çorbada benimde bir tuzum olması beni çok mutlu eder.görüşmek üzere.
    güretekin danişmentgazioğlu-1957-istanbul
    Anasından model uçakcı doğmuş,sonradan olmalardan değil.

  • #33
    yha abiler şunu kanat birleştirirken 4. kırışım tam kaplamaya başlarken bir tarafı hafifce bastırdığım an kırılıyor yani birleşen yeri bir daha yapıştırmam gerekiyor kırtasiyelerde satılan beyaz stick marka birşeydi yanlış bilmiyorsam daha iyi birşey tavsiye edermisiniz

  • #34
    Alıntı email Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mustafa abi,
    süzülüşte herşey yolunda ise ve fırlattığında model yukarı çıkıyorsa kanadın uçuş açısı (hücum açısı kanat bağlantı açısı ne derseniz artık) fazla geliyor demektir. kabaca örnek verecek olursak motorlu bir modelde yavaş hızda düz uçan bir tranirde uçuş açısı fazla ise gaz verince model tırmanıyor. olan olayda bu. firar kenarına 1mm kalınlıktan başlayarak düz hale gelene kadar denemeye başla. merak etme aynı şey bizimde başımıza geliyor çocuklar bu olayı farkedene kadar kendi kanadı yerine 5mm kaprondan yaptığımız kanat ile uçurtuyorum onları. kanatlar sağlam kalıyor

    bir tarafa yıkılıyorsa kanadın birinde çok küçük bir çarpılma veya açısal fark vardır. bunu düzeltmek için bir sürü yol var ama en güzeli kanadı kalıba almak.


    Doğan,
    bu model müzelik değil, sadece uçağın parçalarını öğrenmek içinde değil. o parçaların ne işe yaradığını kanadın nasıl bağlandığını, ağırlık merkezinin ne işe yaradığını, hangi açıyla nasıl uçtuğunu öğrenmek için. bunlar rc modelin olduğunda işine yarayacak şeyler. bunları bilmeden rc uçurulmaz mı? uçurulur. ama ilk uçuşun farklı olur. örnek mustafa hocam

    adresini özelden yaz posta ile renkli kağıtlar yollayayım belki uçurma isteğini artırır.

    Mustafa abi, kağıt teklifi senin içinde geçerli. adresin var. zili çal yeter.
    Emil hocam bahsettiğin renkli kağıt geçen yolladığınsa kalsın. Her tarafım boya oldu
    http://www.hobbyrc.com/forum/threads...andan-balsa-3D
    Mustafa/1976
    Hexacopter(FPV amaçlı)
    Edge540(TMpro)Trex 500 EFL
    Futaba 14SGH

  • #35
    email email - ait Kullanıcı Resmi (Avatar) Ziyaretci
    yok bu seferki daha iyi

    hem daha ucuz

    http://www.pistbasi.com/forum/viewtopic.php?t=2302
  • Alıntı ile Cevapla Alıntı ile Cevapla

  • #36
    Bu arada pelikana 5 mm balsadan gövde çubuğu ve 3mm balsa ile de (elimdeki artık balsalarla) gövde önü yaptım. Ön alt kısmına ıhlamur 2*2 mm ıhlamur çıta, ön tarafa da Bir parça epp yapıştırdım acemi fırlatıcılar tarafından havaya dikilip betona çarptığında yaşayabilsin diye... Sonuçta gayet düzgün süzülen ve hemen herkese fırlatma talimi yaptırabildiğim neredeyse ölümsüz bir pelikanım oldu. Yalnız sanırım fazla hafif olduğundan pek uzağa fırlatamıyoruz.
    http://www.hobbyrc.com/forum/threads...andan-balsa-3D
    Mustafa/1976
    Hexacopter(FPV amaçlı)
    Edge540(TMpro)Trex 500 EFL
    Futaba 14SGH

  • #37
    email email - ait Kullanıcı Resmi (Avatar) Ziyaretci
    fotografı yokmu Mustafa abi.

    modelin ağırlık merkezinin birazcık önüne sağlı sollu birer lira yapıştırırsan yeterince uzağa gidebilir. taş mantığı gibi düşünebilirsin. hafif taşları(kireç taşı mesela) çok uzağa atamazsın. ağır taş iyi atışla iyi gidebilir. çok ağır taş (kaya) çok fazla gitmez

  • #38
    email email - ait Kullanıcı Resmi (Avatar) Ziyaretci

  • Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan BirinciBirinci 12

    Konu Bilgileri

    Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

    Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

    Benzer Konular

    1. üstten kanatlı serbest uçuş modeli yardım
      Konu Sahibi ayberkalan Forum Yeni Başlayanlar
      Cevap: 3
      Son Mesaj : 10-04-2011, 09:51
    2. Önerebileceğiniz Elektrik Motorlu Serbest uçuş Modeli var mı?
      Konu Sahibi ThunderVolt Forum Geri Dönüşüm Kutusu
      Cevap: 1
      Son Mesaj : 24-06-2010, 18:44
    3. Kafadan yaptığım serbest uçuş modeli
      Konu Sahibi Chile_Racers Forum Tel Kontrollü ve Serbest Uçuş Modelleri
      Cevap: 8
      Son Mesaj : 03-05-2009, 10:50
    4. serbest uçuş modeli
      Konu Sahibi mokli Forum Tel Kontrollü ve Serbest Uçuş Modelleri
      Cevap: 25
      Son Mesaj : 07-08-2008, 14:31
    5. Serbest Uçuş Modeli yardım
      Konu Sahibi Chile_Racers Forum Tel Kontrollü ve Serbest Uçuş Modelleri
      Cevap: 5
      Son Mesaj : 19-04-2008, 09:05

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •